Episod 57 : Episod Demi Episod Kehidupan

“Hanya Engkaulah yang kami sembah, dan Hanya kepada Engkaulah kami meminta pertolongan. Tunjukilah kami jalan yang lurus, (yaitu) jalan orang-orang yang Telah Engkau beri nikmat kepada mereka; bukan (jalan) mereka yang dimurkai dan bukan (pula jalan) mereka yang sesat.” (Surah Al-Fatihah : 5-7)

 

israel-assault-on-gaza-kills-more-than-270-12

Terasa sedikit bangga ramai adik-adik tingkatan 3 yang saya rapat dapat skor PMR dengan baik. Kejayaan demi kejayaan kita kejar. Namun sampai manakah kejayaan kita berada? Perasaan bercampur baur dengan hakikat sebenar.

Adik-adik berjaya adakah akan menjadi seorang muslim yang sejati?

Terasa geram yang teramat sangat. Kenapa orang-orang Yahudi melatih anak-anak muda dengan begitu hebat lantas ketika besar mereka menjadi penyumbang terbesar untuk Yahudi, ekonomi, politik dan agama mereka? Bagaimanakah mereka dididik sehingga menjadi orang yang sangat tinggi pangkat di pentas politik dunia, sedangkan bilangan mereka sangat sedikit?

Lantas, manakah diamnya umat Islam yang berjuta-juta hingga mencapai billion?

“Kebenaran yang tidak berperancangan akan dikalahkan oleh kebatilan yang berperancangan” (Sayidina Ali)

Di manakah orang yang mengaku cintakan Islam ketika mana fardu kifayah memanggil umat islam ke lembah profesionalisme, jurutera, doktor, arkitek, akauntan, pakar ekonomi, multimedia? Kemudian, di manakah mereka pergi setelah menggenggam segulung ijazah sedangkan umat Yahudi sekarang sudah lengkap bersatu dengan kekuatan mereka?

Hakikatnya kita semua masih berada dalam ilusi.

Hasan Ali An-Nadwi menyatakan bahawa seorang pemimpin yang agung, barangkali diukir patungnya begitu besar. Namun, terhina dengan datangnya seekor melepaskan najis di atas patung tersebut. Kenapakah berlaku demikian?

Patung itu hanyalah ilusi sedangkan burung itu adalah realiti. Itulah sifirnya, ilusi dikalahkan dengan realiti.

Umat islam kaya hanyalah ilusi sedangkan realitinya mereka miskin untuk bersatu, miskin kemuafakatan, miskin perancangan.

Dan kerana ilusi ini pasti akan dikalahkan oleh Yahudi realiti, Kristian realiti.

Daripada surah Al-Fatihah tadi, sesetengah tafsir menyatakan maghdub (yang dimurkai) itu adalah golongan Yahudi. Dhãlin (mereka yang sesat) pula adalah golongan Nasrani.

Inilah hakikat hari ini,

Selasa ,30/12/2008 –Dr Moawiya Hassanen, ketua Unit Kecemasan Kementerian Kesihatan Palestin di Gaza, melaporkan tentera udara rejim Zionis terus menyerang pada waktu Subuh hari Selasa dan membunuh 10 Rakyat Palestin.Mereka turut mengebom pihak medik yang cuba memindahkan mangsa yang cedera. Jumlah maut terkini menjadi 360 dalam kurang daripada empat hari, hampir 1700 cedera .”

Hati berdebar-debar gementar mendengar berita ini. Yahudi dan Kristian kini semakin bermaharajalela.

“Jika kamu berbuat kebaikan, (maka faedah) kebaikan yang kamu lakukan adalah untuk diri kamu; dan jika kamu berbuat kejahatan, maka (kesannya yang buruk) berbalik kepada diri kamu juga. Oleh itu, apabila sampai masa janji (membalas perbuatan derhaka kamu) kali kedua, (Kami datangkan musuh-musuh kamu) untuk memuramkan muka kamu (dengan penghinaan dan keganasannya); dan untuk memasuki masjid (BaitulMaqdis) sebagaimana mereka telah memasukinya pada kali yang pertama; dan untuk menghancurkan apa sahaja yang mereka telah kuasai, dengan sehancur-hancurnya.” (Surah Al-Israa’ : 7)

 

Janji Allah itu benar.

Ya Allah, angkatlah kembali kedudukan kami seperti yang tertulis dalam ummul kitab. Berilah kami petunjuk, pertolongan, dan nikmatmu. Ya Allah, berikanlah kami kekuatan untuk menghapuskan kuffar di muka bumi ini..

QUNUT NAZILAH

qunut-nazilah

Ya Allah, kami letakkan Kamu dibatang leher musuh kami, dan kami berlindung dengan Mu dari kejahatan mereka, Ya Allah leburkan kumpulan mereka, kacau-bilaukan persatuan mereka, cerai-beraikan pakatan mereka, goncangkan pendirian mereka, hantarkan anjing2 kam ke atas mereka, wahai Tuhan Yang Gagah Perkasa, wahai Tuhan Yang Tuhan Yang Bersifat Murka, Ya Allah 3x, wahai Tuhan Yang Menurunkan Al-Quran, wahai Tuhan Yang Mengarakkan Awan, wahai Tuhan Yang Menewaskan Bala Tentera Ahzab, kalahkan mereka, menangkanlah kami ke atas mereka.

2 Responses to Episod 57 : Episod Demi Episod Kehidupan

  1. realitihidupku berkata:

    Amin ya rabbal Alamin…………

  2. amierwan berkata:

    Itulah akim, masanya telah tiba – ALTIS

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: